donderdag 10 augustus 2017

Als ongeluk in een heel klein hoekje zit...

Misschien hebben jullie ze op internet wel voorbij zien komen, de allernieuwste Procolour potloden van Derwent. Ik als kleurjunkie kon ze uiteraard ook niet weerstaan en heb mijzelf de grote doos cadeau gedaan.



Ik ben uiteraard gelijk gegaan voor de grote doos van 72 potloden. Deze potloden hebben een harde kern waardoor je er een super scherpe punt aan kunt slijpen met de Dahle-133 puntenslijper. De punten breken ook niet snel af.

Ik kan na het eerste plaatje nog geen goed oordeel geven, ik wil hiervoor eerst een aantal testen meer gedaan hebben. Maar mijn eerste indruk is wel heel erg goed.


Je kunt heel makkelijk laagje over laagje aanbrengen en de kleuren blenden heel mooi in elkaar over. Je kunt het blenden gewoon met het potlood doen, of je kan hier ook een speciaal Blenderpotlood van Derwent voor gebruiken of een doezelaar & reukloze terpentine.

Ik heb voor dit plaatje eigenlijk alles door elkaar heen geprobeerd, maar tot nu toe bevalt mij het blenden met gewoon het potlood nog het beste.

De kleuren die ik heb gebruikt zijn:
Gold 05
Bright Red 11
Primary Red 12
Olive Green 52
Sunset Gold 61
Autumn Leaf 62
Venetian Red 63



De prachtige bloem is van Penny Black. De tekststempel is een nieuwe van Nellie Snellen, wat een leuke teksten zijn dit hè?
Voor de achtergrond heb ik een achtergrondstempel van Studio Light gebruikt, deze heb ik gestempeld met de StazOn Cloudy Sky.

Als finishing Touch nog een paar pailletjes opgeplakt.

Ik hoop dat ik jullie met deze creatie weer kan inspireren. Wens jullie allemaal nog een hele fijne en gezellige avond.


Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl. Indien je op het plaatje klikt kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel.

Derwent - Procolour Pencils - 72 tin Puntenslijper Dahle 133 Derwent - Blender Penny Black - Slapstick / Cling stamp - Sun Glow Strathmore -  Mixed Media Paper - Vellum Surface 15,2 x 20,3 cm - 300 grams Ranger - Glossy Accents - mini Nellie Snellen - Clear stamp DutchSentiments - Als ongeluk in een klein hoekje Clearstamp Studio Light - Stamp Basics nr.184 Stempelinkt - StazOn Midi - Jet Black Stempelinkt - StazOn Midi - Cloudy Sky

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thanks for visiting my blog and the lovely comments you left for me!!
Hugs, Jenine xX